Numer 2023 • 1 (31)
Numer 2023 • 1 (31)Edukacja humanistyczna Redaktorki numeru: Agnieszka Tambor, |
|
Prescriptum
EKO(GLOTTO)DYDAKTYKA
- Justyna Hanna Budzik: Wstęp do ekokrytyki filmowej: wyzwania dydaktyczne
- Beata Gola: Pedagogika ekologiczna w czasach antropocenu i antropocentryczna narracja w podręcznikach szkolnych
- Małgorzata Latoch-Zielińska: Przygotowanie przyszłych polonistów do wyzwań edukacji ekologicznej
- Krzysztof Maliszewski: Ekologiczne podejście w edukacji – dyscyplinarna aporia
- Maciej Michalski: Czy humaniści są współodpowiedzialni za kryzys klimatyczny?
- Magdalena Slyk: Zrównoważony rozwój i kształcenie ustawiczne w szwedzkiej glottodydaktyce
- Agnieszka Tambor: Ekoglottodydaktyka polonistyczna – potrzeba i prawo XXI wieku
- Maria Wacławek: Człowiek naturze zgotował ten los – rzecz o wybranej reklamie społecznej na lekcji języka polskiego jako obcego
- Małgorzata Wójcik-Dudek: Jak być ze świata? Zwrot geologiczny i polonistyka/humanistyka terenowa w szkole
- Maria Wtorkowska: Sposoby zapobiegania zespołowi deficytu natury na gruncie słoweńskim – przykłady dobrych praktyk
EKOLOGICZNE VARIA DYDAKTYCZNE
- Martina Wyszynska Johansson: Is It Easy to Do the Right Thing?: An Approach to Sustainable Development in Teacher Education in Sweden [Czy łatwo jest postępować właściwie?: Podejście do zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli w Szwecji]
- Magdalena Zakrzewska-Verdugo: Dobry klimat do nauki polskiego. Standardy prostej polszczyzny w glottodydaktyce (na przykładzie tekstów dotyczących kryzysu klimatycznego)
- Zuzana Obertová: Działania samorządu miejskiego jako narzędzie budowania świadomości ekologicznej wśród mieszkańców – na przykładzie Bratysławy
VARIA
PRZEGLĄDY