2021 • 2 (28)
|
Numer 2021 • 2 (28)
|
|
Prescriptum
Glottodydaktyka i edukacja humanistyczna dla klimatu
- Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla: Edukacja ekologiczna/klimatyczna w podstawie programowej i w seriach podręczników szkolnych do nauczania języka polskiego (jako ojczystego)
- Gabriela Olchowa: Edukacja klimatyczna w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego dla poziomu A2
- Wioletta Hajduk-Gawron: Treści proekologiczne w glottodydaktyce polonistycznej na podstawie podręczników i badań ankietowych w perspektywie metodyki zadaniowej
- Magdalena Zakrzewska-Verdugo: Klimat i środowisko naturalne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego przeznaczonych dla Słowaków
- Justyna Budzik: Plakat – Polska Ryszarda Kai: o krajobrazach i ekologii w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Glottodydaktyka podczas/po pandemii
- Ewa Komorowska: Nauczyciel jpjo w czasach zarazy, czyli czego nauczyła nas pandemia
- Barbara Łukaszewicz: Kształtowanie kompetencji międzykulturowej w nauczaniu polszczyzny w dobie pandemii – zmiany, ograniczenia, możliwości
- Iryna Bundza, Chrystyna Nikołajczuk: Rola komunikacji niewerbalnej podczas zdalnej nauki języka obcego (na podstawie badań ankietowych)
- Iwona Morawska, Małgorzata Latoch-Zielińska: „Język polski ponad granicami” w czasie pandemii. Opis wybranych strategii komunikacyjno-edukacyjnych
- Adriana Prizel-Kania: Nauczanie języka polskiego jako obcego wspomagane technologicznie – wczoraj i dziś. Bilans doświadczeń po roku kształcenia na odległość
(Glotto)dydaktyka – nurty i tendencje
- Waldemar Martyniuk: ESOKJ 2020: nowy, zmodernizowany europejski system opisu kształcenia językowego
- Szymon Gębuś: Gatunek short stories w nauczaniu literatury światowej. Zarys idei dydaktycznej dla studiów filologicznych
Varia
- Nina Augustynowicz: Skażenie i konsumpcja w Goblin Market Christiny Rossetti w ujęciu studiów nad jedzeniem
- Aleksandra Achtelik: Literackie obrazy miasta w nauczaniu polonistycznym cudzoziemców