2019 • 2 (24)
Numer 2019 • 2 (24)
|
|
Spis autorów
Hajduk-Gawron Wioletta, Ochwat Magdalena: Migracje i ich konsekwencje. Prescriptum
Wprowadzenie. Gościnność wobec przybyszy
Spotkania – rozpoznania – dialog
- Wójcik-Dudek Małgorzata: Homo migrans. Miejsce literatury dla dzieci i młodzieży w edukacji empatii
- Ochwat Magdalena: Klimat – konflikty – migracje. Scenariusze przyszłości
- Koc Krzysztof: Tacy sami, ale inni… O prawach człowieka na lekcjach języka polskiego
- Niesporek-Szamburska Bernadeta: „Okręt ludzi szczęśliwych…” – czyli o pielgrzymowaniu i migracji w relacji podróżnej Hanny Mortkowicz
- Jakubowski Piotr: Wracamy, skąd przyszliśmy – czyli o pewnej próbie telewizyjnej odpowiedzi na tak zwany kryzys uchodźczy i niepokoje społeczne z nim związane
- Van Heuckelom Kris: W Holandii stoi dom. Przedstawienie polskich imigrantów we współczesnym kinie holenderskim
Pogranicza kulturowe
- Garncarek Piotr: Białoruskie i ukraińskie identyfikacje kultury polskiej
- Zarzycka Grażyna: Mechanizmy interkulturowych zdarzeń komunikacyjnych, w których dochodzi do zagrożenia twarzy
- Lipińska Ewa: Język polonijny czy języki polonijne?
- Pavliuk Olga: Mozaika etniczna Ukrainy południowo-wschodniej – wzmianka historyczna i stan obecny na przykładzie Zaporoskiego Przyazowia
- Hanczakovski Michał: Czescy emigranci i ich wpływ na polską kulturę przełomu XVI i XVII wieku na przykładzie rodziny Rybińskich i Jana Łasickiego
Doświadczenia transkulturowości w edukacji
- Chawrilska Irena: Transmedialność jako transkulturowe doświadczenie ucznia
- Hajduk-Gawron Wioletta: Sfera linguakultury jako niezbędny element integracji
- Tambor Agnieszka: Film jako narzędzie pomocnicze w procesie adaptacji migrantów – imigrantów i uchodźców
Varia
- Seretny Anna: Cudzoziemcy w świecie słów, czyli Wielki słownik języka polskiego PAN w perspektywie glottodydaktycznej
- Wacławek Maria, Wtorkowska Maria: Słoweniec jako wieczny student i nie tylko – wycinek z polsko-słoweńskich badań ankietowych
Sprawozdania