2018 • 2
Numer 2018 • 2 (22)
|
|
Spis autorów
Rozprawy:
O uczeniu języka wśród dzieci…
- Garncarek Piotr: Nauczanie dzieci języków obcych w kontekście akwizycji pierwszego języka
- Rokita-Jaśkow Joanna: (Bardzo) wczesne nauczanie języków obcych. Kilka uwag na temat celów, możliwości i metodyki
- Lipińska Ewa: Typ rodziny a polskość dzieci za granicą
- Kyrc Barbara: Dziecko dwujęzyczne jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Słownik dziecka dwujęzycznego – studium przypadku
- Nott-Bower Aneta: Bezobrazkowe badanie poziomu rozwoju kompetencji narracyjnej u dzieci jedno- i dwujęzycznych
Dydaktyka języka polskiego dla dzieci w środowisku obcojęzycznym
- Małyska Małgorzata: Od zabawy słowem do czytania poezji. Holistyczne podejście do nauki języka polskiego jako dziedziczonego/drugiego wśród dzieci w wieku 5–9 lat
- Niesporek-Szamburska Bernadeta: Kompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstów
- Wacławek Maria: Zoo Jana Brzechwy a uczenie dzieci języka polskiego jako odziedziczonego
Uczeń migrujący
- Seretny Anna: Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej – zarys problematyki
- Szydłowska Paulina, Durlik Joanna: Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym
- Pamuła-Behrens Małgorzata: Język edukacji szkolnej w integracyjnym modelu wsparcia ucznia z doświadczeniem migracji w rodzinie
- Hajduk-Gawron Wioletta: Uczniowie cudzoziemscy w polskim systemie edukacyjnym – doświadczenia śląskich szkół z perspektywy osób przyjmowanych i środowiska przyjmującego
Varia:
- Ochwat Magdalena: O uchodźcach z Grecji (i nie tylko) na lekcji we współczesnej szkole – Nowe życie. Jak Polacy pomogli uchodźcom z Grecji Dionisiosa Sturisa
- Sadzikowska Lucyna: Zebra, Opowieści spod oliwnego drzewa i Bahar znaczy wiosna jako nowe propozycje lekturowe o wielokulturowości
- Jaskóła Ewa: Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego – szansa budowania otwartości