2004 (47)
Numer 2004 • 1 (47)
|
|
W numerze:
- Prescriptum
O problemach nauczania języka polskiego jako obcego:
- Pasieka Małgorzata: Do tandemu trzeba dwojga, czyli: Jak pracować, żeby tandem językowy stał się sukcesem
- Jaskółowa Ewa: Odczytywanie intencji słowa – przykład wiersza Wisławy Szymborskiej „Prospekt”
- Niesporek-Szamburska Bernardeta: Wartości edukacyjne popularnej literatury fantasy dla dzieci i młodzieży
- Zeler Bogdan: Kilka uwag o Internecie i nauczaniu języka polskiego
- Achtelik Aleksandra: Miło mi panią poznać…, ale jak z „panią” pracować?
- Gancarek Piotr: O przemijającej magii podręczników do nauki języka obcego, czyli dlaczego nadszedł „Czas na czasownik”
- Hajduk-Gawron Wioletta: Czytaj po polsku – czytanie jako jedna z możliwości poszerzania kompetencji językowych
- Janowska Aleksandra, Pastuch Magdalena: Kilka uwag na (o) „Dzień dobry”
- Kita Małgorzata: „Wybieram gramatykę!” – i co dalej? O możliwościach dydaktycznych wykorzystania podręcznika
- Lipińska Ewa: Z podręcznikiem „Z polskim na ty” za pan brat
- Mikielewicz Regina: Krótko o długiej drodze powstawania podręcznika „Uczymy się świata po polsku”, jego charakterystyka i atrybuty
- Seretny Anna: „A co to takiego?” Obrazkowy słownik dla cudzoziemców
- Skudrzyk Aldona: Wnikając w ducha języka obcego
O lekcjach i innych formach dydaktycznych:
- Bytomska Katarzyna, Smereczniak Małgorzata: Gra w podchody na lekcji języka polskiego
- Knapik Magdalena, Malejka Jagna: II zimowa szkoła języka polskiego w Mołdawii
- Madeja Agnieszka, Morcinek-Cudak Barbara: Po polsku o języku i kulturze
Recenzje:
- Iwan Piotr: Iwona Loewe, Artur Rejter: „Gra w gramatykę. Ćwiczenia i materiały do gramatyki opisowej języka polskiego”.
Egzaminy z języka polskiego:
- Terminy egzaminów
- Ciszewski Jörg: Polskiego da się nauczyć
Książki nadesłane
Kronika Szkoły
Komunikat
- O poezji polskiej na Ile St-Louis
Warsztaty polonistyczne
- Morcinek-Cudak Barbara: Warsztaty polonistyczne